BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Thursday, April 21, 2011

diacu senapang~

asssalamu'alaikum wbt duhai zaujati yg dikasihi Allah swt... kekanda-kekanda sekalian.. sahabat-sahabiah yg dirahmati Allah swt... moga limpah rahmat dan kurniaNya atas kita... amiin


Alhamdulillah.. tidak ditarik lagi nyawa ana pada hari ini.. syukur ya Allah swt...

" jikalau hidup ini Engkau mahukan aku untuk lebih beriman dan bertakwa kepadaMu ya Allah swt.. maka akan ku serahkan jiwa ragaku untuk syiarkan agamaMu.. jikalau mati yang Engkau mahukan untukku, maka matikanlah diriku dalam syahid di jalanMu supaya kelak tidak aku malu untuk bertemu denganMu.. wahai Allah swt...Raja segala Raja... "



ana sgt sedih sgt sekarang... sgt sgt2 sedih... hidup ini terlampau byk dosa .... ampunilah diri hambaMu ini ya Allah swt...


Al-kisah.. berlaku pada hari ini ( khamis , 21 April )

ana bangun pagi.... seperti biasa... jam menunjukkan 1 pagi.. bangun pagi, bersihkan diri.. wangi2 :) dan... buatlah apa yg patut... dan study :) alhamdulillah... study waktu pagi mudah... terutama sebelum subuh.. sebab lepas subuh boley gak.. tapi rumah ana dekat ngan kilang roti.. arab kat sini.. kerana sekeping roti.. sanggup dia bagi " ceramah " kepada seluruh orang kat kawasan tu.. sampai ana tinggal kat tingkat atas ... terdengar bahkan terganggu sikit konsentrasi study =-=" iskhhh > < tapi bak kata zaujati.. " aja2 fighting !! semangat! "



dan jam menunjukkan 3 pagi... 50 minit ag subuh nak masuk... jadi hari ni hari khamis .. nak puasa lah :) jom!
maka ana siap2kan diri masak utk sahur.. tepat 3.30.. siap2... buat apa yg patut.. 3.40 ... makan! mangen3!! hik3.. dan.. kemudian terdengar sahutan azan...........


" Allahu Akbar Allahu Akbar ... "

Allah swt Maha Besar Allah swt Maha Besar 


sayup kedengaran kemerduan mu'azzin .. baik di laptop, di android, di surau ..... maka ana siap2kan diri... 
dalam kebelakangan ni.. ana selalu akan ke Jame' Ibrahim .. utk solat subuh dan maghrib.. ada rahsia yang ana nak cari disana.. seperti dalam kuliah.. ana ada sebut pasal " KOD "

" ada kod2 yg perlu dipecahkan... "

iya.. ana sedang dalam kajian ana.. untuk pecahkan kod2 ini... hati kena bersih... pemakanan kena jaga.. lisan juga begitu.. Allahu Akbar... tapi ana tak mahu cerita tentang ini lagi... tettt.......

selagi boleh ban.. ban!


maka ana pakai tebal2 ( sebab masih sgt sejuk!! ), hitam .. all black kecuali topi keledar merah :P ... ana bersama Mujahid Rider gerak bersama2 ... memang layak ana namakan dia Mujahid , moga2 dialah tunggangan ana ketika " Perang " akan datang nanti.. insyaAllah .. 


maka ana setkan jam.. jam di tangan.. utk lihat masa utk sampai ke Jame' Ibrahim

48 minit selepas kejadian :(..

" subhanallazi sohhorolana haza wama kunna lahul ... ilal akhir ... "

maka bergeraklah ana dengan semangat... nak sampai cepat ke Jame' Ibrahim... maka ... tiba sahaja di Gama' ... ana nampak SEPASUKAN TENTERA ... iya.. ana berhentikan MR 100 meter sebelum sampai ke Lori Tentera... ada 6 tentera bersenjata berat...dan lagi ramai di hadapan... subhanallah.. maka ingatlah wahai diri.. Muslim itu sifatnya tenang..

tarik nafas.. dan ana hari ini sgt sgt terlupa!! ana terlupa nak bawak passport merah!!!!!! Allahu Akbar.. selalu tak pernah lupa bawak bila keluar ! macam mana ni.. ana dah mula seram2... nampak rifle, nampak M16, semua di dada dada tentera.. dan..... inilah yang ana sempat ingat...
hampir sama seperti ini......



ana sapa.. sebab kalau lari.. itu bahaya!

" aiz Passport ya'ni ? " 

" passport ... " kata askar di tepi dinding..  ( ini berlaku di Gama' terletak di Mahattar Gama')

maka datanglah dalam 3 orang tentera Mesir pada ana.. ana matikan sebentar enjin motor.. tutup lampu semua... bismillah..

maka berkata Sang Askar di tepi dinding itu..

" da ajnabi .. "

" you can speak English ? "

" yes i can.. "

" you can speak French? "

Allahu Akbar... kenapa byk soalan ni..

" no no .. i can speak English only.. im so sorry ..i forgot to bring my passport.. u want to see it? "

" please go away and don't use this road ( lega sebentar ) .. "

tapi waktu tu... subuh kian hampir.. ana tekad nak ke Jame' Ibrahim... maka..

" Sir, can i go to Jame' Ibrahim.. just for praying  .... "

" Come here after one hour.... "


Allahu Akbar... hampa.. sangat hampa.. dan sgt kecewa...

"duhai Tuhan.. aku ingin melawati rumahMu.. ketenangan buat diriku...''

maka ana kembali ke Imarah ana.. ana tidurkan MR di situ.. dan gerak ke masjid berdekatan... 
ketika solat.. maka ana teringat satu surah...

" dan janganlah kamu bersedih, sesungguhnya Allah swt bersama kamu ... "


..........................................................oh......................Tuhan... Allah swt.......kenapa........ kenapa Engkau lintaskan surah ini padaku...kenapa..........kenapa?!!!ak rindu.... ak rindu.......................... iskhhhh..... terkedu diriku.. rinduku sgt pada diriMu..............

"...duhai Tuhan.. setiap hariku melakukan dosa... tetapi Engkau masih ilhamkan ku kebaikan.. jikalau kumati.. matilah aku dalam keadaan yg beriman dan di jalanMu... "



ana.............. ana........... hampir... tumbang jatuh mengingat kembali saat bersama Tentera2 mesir tadi... andai kata itulah dia Tentera Israel... ana rela berjuang mati syahid ( makbulkan doaku ini ya Allah swt ) utk syiarkan agama ini.... Allahu Akbar...


 

" ahfaz Allah wa yahfazak " 
~ Jagalah Allah swt dan Allah swt akan menjaga kamu ~


cerita diatas hanyalah perkongsian.. tiada unsur kebanggaan dan kemegahan.. ana hanyalah hamba.. dan tidak layak utk bermegah2.. melainkan dengan apa yang perlu serta sesuai dengan waktu .. wallahu 'alam


wasalam wbt





















3 kata-kata rangsangan:

yNa said...

takutnye saddam
masyaAllah~
semoga Allah sentiasa bersamamu
ps: Alhamdulillah kamu selamat :)

SaddamAfuza said...

iya2... takutnya ada.. seramnya ada... tapi kena yakin... dan kena tahu.. dengan siapa yg patut kita lebih takut... kan kan kan ? :)

SaddamAfuza said...

terima kasih.. sekadar perkongsian..