BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Monday, May 16, 2011

Selamat Hari Guru! :)

Assalamu’alaikum wbt :o)
Hai hai hello! hello hai hai!! Ingat tyme PLKN dulu.. :( rindu cikgu Z.. ^-^ Alhamdulillah, hari ni dapat juga ana post di blog.. Heheheh :p Syukur ya Allah bagi ana masa untuk semua ni.. :) Mari! Ana ceritakan apa yang berlaku dalam hidup ana.. Hebat! Hey~~ :D


Pada setiap hari Ahad, mcm bese la kan.. Ana mngajar tuisyen.. :) So, kelas start kul 8.30 pagi.. tapi abah hantar ana pada pukul 8.15 baru gerak.. ana terlewat 5 minit.. oh! Sedihnya..~ ble dah sampai je tempat tuisyen, ana terus bergegas masuk ke kelas.. Ana pon memulakan pengajaran & pembelajaran (PnP) seperti biase.. rindu sungguh dengan murid2ku.. huuu~ ^-^ di tuisyen, ana mngajar darjah 3 subjek BM, 5 subjek Math dan 6 subjek BM.. >.< mula2 kelas darjah 3.. hanya 8 orang sahaja muridnya.. tapi lagi 2 orang x datang.. :(  so, tnggal 6 sahaja.. jadi, lepas da baca doa sebelum belajar, ana pon memulakan pengajaran ana.. hohoho.. nmpak ganas pulak.. pengajaran.. mcm nak bagi pengajaran pulak.. ;p
Ini murid2 perempuan... :)
Ini pula murid2 lelaki.. ;)
Ketika ana sedang mngajar, ana nampak ada satu bungkusan.. apa itu?? Nampak x kat atas tu.. Macam bungkusan kek kan? Memang bungkusan kek pon.. kek hari jadi barangkali.. anak murid ana bawak.. ana pon mcm xkisah la.. mngkin hari ni hari jadi salah seorang anak murid ana.. then, lepas ana selesai mengajar je.. anak murid ana berkata kepada ana.. “Cikgu.. Sharmeen bawa kek ini untuk cikgu.” Ana jawab.. “Ha? Untuk cikgu? Kenapa?” Anak murid ana balas, “ Haah, utk cikgu.. Sempena HARI GURU.” Wah! Ana terkejut! Betul ke untuk ana???? Xpernah lagi ada orang sambut hari guru untuk ana!! Walaupon ana hanyalah guru tuisyen sahaja…… terharunya… terima kasih sgt2 wahai anak2 muridku… 
cikgu syg sgt kalian!! <3
Selamat Hari Guru! :)
Ana macam terharu.. Eh! betul ke ni.. Hihi.. Ana pon buka bungkusan kek tersebut.. inilah hasilnya.. 
Kek Cokelat! Yay! Yay! :D
Anak2 muridku~ ^-^
Senyum semua! :)
Kanda jangan jeles! Hoho! :D
 Syukran jiddan ya anak2 muridku! >.< ana pon potong la kek tersebut.. bahagikan kepada semua murid dan cikgu2 tuisyen tersebut.. Alhamdulillah.. makan2 + comot + tangkap gambo.. hohoho.. horlicks! (x ada kena-mengena :p) rasa syukur sgt ble diri kita dihargai oleh orang lain.. terima kasih ya Allah.. terima kasih semua.. :) ana pon kemas2 semua selepas da kenyang dan mulakan lagi pengajaran.. KepadaMu ya Allah, syukur x terhingga... Baru ana mngerti inilah yg guru2 lain akan rasa ble anak2 murid mereka mnghargai mereka.. :) ;) 
Potong kek.. >.<
Ble dah dibahagikan semua, tinggal lah yg ini~ Hik2! :p Mula dari Selamat Hari Guru.. Then Selamat Hari.. Pastu Selamat.. Last2, selamat masuk perut.. kui3! :p
Dah nak abis~~~ :(
Alhamdulillah, da abis ngajar.. murid2 darjah 3 ini pon pulang.. Ana ada kelas darjah 6 pula.. mngajar mereka ni memang sabar je la.. tapi mereka ni semua ok.. Kita kena pandai tarik hati mereka utk mmbuatkan mereka minat utk mngajar... Itulah salah 1 kelebihan guru yg kita minat utk dgr dia mngajar atau tidak.. Betul kan? ^-^ 
Bahasa Melayu bahasa Kebanggaan ku..
Dalam pukul 11.30, mereka pula pulang~ Ana masuk kelas darjah 5 pula.. Ajar subjek kegemaran ana.. math! boleh la sikit2.. :p About "TIME".. 1 day = 24 hours, 1 hour = 60 minutes, 1 minute = 60 seconds and so on.. :D kelas ni murid nya nakal gak.. boleh tahan.. ana pon kena la tegas kan... ish2.. xsuka marah2, t cepat tua oo.. """""""".............."""""""""
Ada gak macam ni kan? Menarik! :D
Alhamdulillah, selesai semua tugas ana.. tnggu abah amik.. sebelum tu, insan tersayang call ana.. ^-^ macam tau2 je ye.. >.< dapat ckp sebentar pon ana bersyukur sgt.. abah sampai dan ana terus pulang... Syukur!
Seronoknya mnjalani kehidupan ini... Tarbiyah jgn dtinggalkan walaupun di saat kita sedang gembira mlalui liku2 kehidupan ya.. :)
Sampai di sini sahaja ya... InsyaAllah, ada rezki kita jumpa lagi... dan! Ana mohon...... 
~Buat sahabatku, arwah Siddiq Rosli, ku mendoakan agar arwah dimasukkan ke dalam golongan yg beriman + beramal soleh...... 
Akk x sempat nak bercerita dgn adik..... (Gelaran semasa di PLKN) 
Buat keluarga arwah, ta'ziah ya.... Allah lebih menyayangi arwah... 
AL-FATIHAH....  
p/s: From my f/b~

Wassalam.

ssfss
s.a

3 kata-kata rangsangan:

Iyiana said...

selamat hari guru, cikgu fuza ^_^

Kachik said...

Terima kasih, akk >.<
Nak makan kek, datang la sini ye.. hehehehe :p

Wardatul Udaimah said...

. Salam , awak la kak Oja yg arwah Siddiq ceritakan :)
. Terima kasih sebab jadi teman n kakak yg baik untuk dia sepanjang hayat dia :)
. Alfatihah buat arwah Muhammad Siddiq Rosli , mudah2an arwah di tmptkan di kalangan org yg beriman , aminnnn~