BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Sunday, May 8, 2011

selamat hari ibu dan sannah helwah~

video

wahhh.. lepas upload.. tulisan tak clear =-="

bismillahi rahmani rahim,
assalamu'alaikum wbt kepada insan yang ana sayangi...my mak!!! khususnya kerana hari ini... ku khususkan hari yang khas utk dirimu.. sgt bahagia ku menjadi anakmu :) dan kepada dinda yang tersayang.... terima kasih :P ( bukan sdm xnak kejut pagi tadi... xsampai hati.. nak lihat puteri kesayangan sdm terjaga dari tidurnya :) syg *** :)  ) serta sahabat dan sahabiah yang ana kasihi ..


terima kasih syukran arigatouuuu dan ashiteru.. harr?? ashiteru?? hahahaha.. kepada  sahabat2 ana .. baik iskandarani atau pun malizini.. ( warga iskandariah ataupun rakyat malaysia ^-^ ) kerana mengucapkan HB kepada ana.. ana gembira sgt... ana sgt sgt sgt gembira ... syukran .. alhamdulillah.. tak merasa keseorangan ... walaupun tidur sorang2 XD.. hahahha


hari ini hari yg berbahagia buat mak ana, Shohaini bte Kassim.. oh ibu.. oh mak( suka guna mak, sebab mak ialah mak..syg mak.. muah muah muah!!! ) .... mak.. sekadar coretan ingatan kecilku... dari saat kecil hingga dewasa...


masa time kecik2...

sdm selalu minta mak...... nak tu nak ni...... dan selalu mak takkan bagi apa yg sdm minta..
masa kecik.. memberontak buat itu buat ini..tanda protes... tapi bila dah besar.... baru nampak...
kenapa mak tak nak manjakan sdm masa kecil.... mak nak sdm jadi insan yg bersyukur.. .. 


ketika sdm darjah 2... sdm ingat peperiksaan akhir tahun sdm......masa tu kecik lagi... umur sdm baru mencecah 8 tahun...dan nak ke darjah tiga... hari tu... result keluar.. report kad warna kuning... masa tu.. 
sdm dapat result .. sdm tunjuk kat mak...

" sdm dapat no 7 ... "

tapi mak hanya diam...........
" ok la mak.. masa lepas ... dapat no 8... "..

( sebaknya perasaan ni...........................)

mak hanya diam..... sambil menyediakan makanan............. mak tidak senyum......................
walaupun ketika itu..... sdm masih kecik.... tapi sdm faham... apa yg mak rasa....... sdm nak mak gembira!!!

masuk saja darjah tiga.... sdm buat sungguh2...dapatkan yg terbaik utk mak... dan akhirnya..
sdm berjaya... dapat no 1.... mak gembira... sdm suka sgt lihat mak senyum.... buat hati sdm girang.... 
mak.. jgn x senyum... sebab sdm dah janji... walaupun sdm dah kahwin, ada anak , dah jadi bapak orang... tapi mak tetap mak... tiada siapa yg dapat gantikan mak... sdm enggan ada mak angkat... kerana hanya ada mak seorang... ianya sudah memadai... maklah segala2nya... sdm syg sgt kat mak...
 
 
 


hari ini


tadi sesudah subuh... sdm terus balik rumah ... sdm terus call mak... tapi mak x mahu angkat call... 
mungkin mak busy... jadi sdm bagi mesej kat mak...

" assalamu'alaikum wbt mak, ni sdm, angkat tau.. kejap je.. syg mak :) "
 
...The SMS was succesfully sent ....
maka beberapa saat kemudian mak pun balas....

" mak sdg ada klas quran .. "

tapi kerana rindunya sdm pada mak... sdm call kan gak... takder... nak gak call.. hahaha.. maka nak tak nak... mak angkat juga.... maka sdm dengan girangnya...

" selamat hari emak... selamat hari emak........... selamat hari emak Shohaini binti Kassim... selamat hari emak"

yeahhhh.. dapat pun dengar suara mak... sdm tahu.. ibu mana yg tak gembira kalau disambut begitu... nada mak... sgt menggembirakan hati... terima kasih mak... maklah everything utk sdm... love u :)


thx for being my mother... :)


kepada insan yang ana kasihi, cik CK.. 

ketahuilah, kasih sygku padamu tidak pernah pudar ... walaupun dah nak dua ke tiga minggu kita tak calling ... namun perasaanku sgt menebal utkmu wahai ***... syg sgt *** :)

tiap2 hari... tiap2 pagi.. tiap2 tika... pergi lecture.. balik lecture... sebelum tido.. bangun tidur... dengan harapan...datanglah satu mesej... walaupun sepatah utk katakan... 
 
"assalamu'alaikum wbt, hey ~ "
 
 ini cukup utk membuatkan ana gembira :) ana rindukan sgt dinda.... insyaAllah... ana plan nak balik semula ke tanah air waktu puasa nanti ... jemputlah ana ya :) ana rindu sgt.... iskhhhh.. dinda... video di atas tu... khas utk dinda.. walapun hari ini ulang tahun kelahiran ana... ana pulak yg buat hadiah utk dinda ya =-=" hahha

( tahun lepas ana yg nyanyi lagi HB ... walaupun hari tu birthday ana =-=" apekah.. hahaha .. ada2 ya *** ni :P )


moga kasih syg antara kita berkekalan... ana sgt sgt rindu dan syg sgt *** ... doa utk kita selalu... kirim salam '"assalamu'alaikum" pada umi abah.... rindu mereka juga :) 




* kepada sahabat2 yg ana merajuk... hari ni.. hari merajuk !! HAHAHHA.. terutama kedua2 MR. N dan dua orang sahabat ana yang tinggal di tingkat 11 tu... hahaha ...siapakah ?










1 kata-kata rangsangan:

Iyiana said...

ok la tu, dari no 8, dapat mo7 kendian dapat no 1. aku dulu siap ditanya semester ni boleh dapat anugerah dekan? alhamdulillah setiap semester dapat anugerah dekan kecuali semester 2 kerana sempot.
selamat hari lahir dan selamat hari emak.